راه اندازی ایستگاه ویژه غواصی و کار در اتفاع آتش نشانی مشهد آغاز کار ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد با محوریت خدمت رسانی به زائران در این ایام قرائت میثاق‌نامه خدمت ۱۷۰۰ دانش‌آموخته علوم پزشکی در حرم امام‌رضا(ع) بایدو فرصتی که زائران از آن سهمی ندارند شهردار مشهد خبر داد: اجرای عملیات تراش و روکش آسفالت بولوارهای نامجو و ارشاد نجات فضای سبز مشهد با آب خاکستری | فضای سبز یاری‌گر منابع آبی آخرین وضعیت خطوط مترو از زبان شهردار مشهد | با تکمیل خطوط متروی مشهد، سرویس‌دهی به زائرانی که با قطار، هواپیما و اتوبوس وارد مشهد می‌شوند، امکان‌پذیر می‌شود ترافیک سنگین در بزرگراه امام‌علی(ع)، میدان امام‌خمینی(ره) و خیابان شیرازی (۱۳ تیر ۱۴۰۳) کیفیت هوای ۴ منطقه کلانشهر مشهد در شرایط «پاک» قرار دارد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۲۰۳۸ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۸ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۱۳ تیر ۱۴۰۳) ویدئو | برقراری تخفیفات نقدی ۲۲ درصدی عوارض پرداخت و پایان کار شهرداری مشهد شهروند خبرنگار | گلایه شهروند از اسراف برق در محله پورسینای مشهد + پاسخ برگزاری مراسم چهلمین روز شهادت رئیس‌جمهور شهید در مشهد + فیلم و عکس آغاز عملیات اجرایی بهسازی و نوسازی گذر تاریخی نوغان مشهد گذری بر تاریخ قدیمی‌ترین هتل مشهد | «پارس» با پنجره‌هایی رو به ارگ قدیم تصادف مرگ‌بار کامیونت با موتورسیکلت در محور چناران-مشهد (۱۱ تیر ۱۴۰۳) صدور بیش از ۱۵۹ هزار مجوز بهره‌برداری از غرف بازار‌های سیار شهرداری مشهد اعلام نرخنامه مصوب عکس پرسنلی اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران مشهد تأمین ۱۰۰ لیتربرثانیه آب موردنیاز فضای سبز مناطق غربی مشهد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

آماده باش اورژانس ۱۱۵ مشهد | گروه‌های حساس حتی‌المقدور امروز از کولر آبی استفاده نکنند (۲۷ تیرماه ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۷۴۷۰۱
  • ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۳
آماده باش اورژانس ۱۱۵ مشهد | گروه‌های حساس حتی‌المقدور امروز از کولر آبی استفاده نکنند (۲۷ تیرماه ۱۴۰۲)
مدیر روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ مشهد از شهروندان خواست با توجه به گرد و غبار هوا، حتی‌المقدور از کولر آبی استفاده نکنند.

 محمد علیشاهی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اشاره  به ورود ذرات گرد و غبار به شهر عنوان کرد: همکاران ما در تمامی پایگاه‌های اورژانس مشهد آمادگی ارائه خدمات را به شهروندان با علائم تنگی نفس خواهند داشت.

وی ادامه داد: البته اینگونه نیست که شهروندان ضمن تماس بگویند ما بخاطر گرد و غبار نفس تنگی گرفته ایم؛ بلکه همکاران ما می‌توانند براساس علائمی که بیمار عنوان می‌کند تشخیص دهند بیمار تنگی نفس و مشکل قلبی، به چه کمکی نیاز دارد.

علیشاهی خواستار آن شد که سالمندان، کودکان و گروه‌های حساس با سابقه بیماری‌های قلبی و عروقی و آسم، منزل را ترک نکنند و سایر افراد از ماسک استفاده کنند. وی همچنین توصیه کرد استفاده از کولر آبی با توجه به عمل پمپاژ و به داخل کشیدن ذرات گرد و غبار کمتر مورد استفاده شهروندان قرار گیرد.

آماده‌باش اورژانس در مشهد| مردم از ٢ ماسک استاندارد یا فیلتردار استفاده کنند

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز با بیان اینکه مرکز اورژانس پیش بیمارستانی جهت ارائه خدمت سریع به بیماران قلبی و تنفسی در حالت آماده‌باش قرار دارد، گفت: مردم از خروج‌های غیر ضروری از منزل پرهیز کنند و در زمان خروج ضروری از ٢ ماسک استاندارد یا فیلتردار استفاده کنند تا گرفتار آلودگی هوا نشوند.

دکتر علی یزدانی در خصوص مراجعات به اورژانس به دلیل گردوغبار امروز مشهد اظهار کرد: تاکنون مراجعه‌ای برای مشکلات تنفسی به اورژانس نداشته‌ایم. مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی جهت ارائه خدمت سریع به بیماران قلبی و تنفسی در حالت آماده‌باش قرار دارد.

وی توصیه کرد: بیماران قلبی و تنفسی و بیماران خاص و سالمندان در زمان آلودگی هوا از منزل خارج نشوند. به سایر افراد جامعه نیز توصیه می‌کنیم که از خروج‌های غیر ضروری از منزل پرهیز کنند، زیرا آلودگی موجب بروز مشکلات عدیده می‌شود.

یزدانی افزود: همچنین به افراد سالم در زمان خروج ضروری از منزل نیز توصیه بر استفاده از ٢ ماسک استاندارد و یا فیلتردار داریم تا گرفتار آلودگی هوا نشوند، آن هم در شرایطی که همزمان این مشکلات را شاهد هستیم و باید مراقبت‌های بیشتری در این خصوص داشته باشیم. از باز کردن درب و پنجره‌ها و روشن کردن کولر که موجب ورود هوای آلوده به داخل منزل می‌شود خوداری شود.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این نکته بسیار مهم باید مورد توجه تمامی شاغلان به ویژه کسانی که مبتلا به بیماری‌های قلبی، ریوی و مشکلات تنفسی هستند، قرار گیرد. نکته مهم دیگر اینکه شاغلان فضای ایمن در محل کار خود را با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی و داشتن تهویه مناسب ایجاد کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->